پژوهش حاضر، با هدف مشخصکردن مبانی قرآنی تربیت مهدوی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین و با روش کتابخانهای بهصورت تحلیل محتوا انجام شده است. در این نوشتار، ضمن تبیین مفهوم هویت اخلاقی فرد منتظر، راهکارهای تسهیلکننده پرورش هویت اخلاقی نوجوانان در خانواده، محیط آموزشی و رسانه، موردبررسی قرار گرفته است. با توجه به اهمیت شکلگیری هویت اخلاقی نسل منتظر و مهدییاور در زمینهسازی ظهور و توجه به پرورش هماهنگ سه بعد؛ شناختی، عاطفی و رفتاری در آن؛ راهکارهای تسهیلکننده شکلگیری هویت اخلاقیِ منتظر، در سطح محیطی ارائه میشود. به سبب اهمیت و نقش اساسی نظام خانواده، آموزش و پرورش و رسانه، برای بهکارگیری هریک از نهادهای یادشده، برای پرورش هویت اخلاقی نسل منتظر، براساس دیدگاه روانشناسی راهکارهایی ارائه میدهد. در این پژوهش گزارههای ارزشی مربوط به تربیت مهدوی با مبنا قراردادن آیات قرآن کریم، در راستای شکلگیری جامعه اسلامی تبیین شده است.
رضایی, فریده, & شریفی, معصومه. (1402). دلالت های قرآنی تربیت مهدوی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. دو فصلنامه مطالعات تربیتی و اجتماعی قرآن وعترت, 6(11), 49-85. doi: 10.48310/qej.2023.3624
MLA
فریده رضایی; معصومه شریفی. "دلالت های قرآنی تربیت مهدوی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش". دو فصلنامه مطالعات تربیتی و اجتماعی قرآن وعترت, 6, 11, 1402, 49-85. doi: 10.48310/qej.2023.3624
HARVARD
رضایی, فریده, شریفی, معصومه. (1402). 'دلالت های قرآنی تربیت مهدوی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش', دو فصلنامه مطالعات تربیتی و اجتماعی قرآن وعترت, 6(11), pp. 49-85. doi: 10.48310/qej.2023.3624
VANCOUVER
رضایی, فریده, شریفی, معصومه. دلالت های قرآنی تربیت مهدوی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. دو فصلنامه مطالعات تربیتی و اجتماعی قرآن وعترت, 1402; 6(11): 49-85. doi: 10.48310/qej.2023.3624