1
دانشیار علوم قرآن و حدیث دانشگاه امام صادق علیه السلام، تهران، ایران
2
کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه خوارزمی، طلبه سطح سه رشته تعلیم و تربیت اسلامی جامعه الزهرا سلام الله علیها
چکیده
از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی، تشکیل تمدن نوین اسلامی است. فراهم نمودن بستر مناسب برای تشکیل جامعه جهانی اسلامی و زمینه سازی ظهور حضرت حجت(عج)، نیازمند پرورش نسلی انقلابی و تمدن ساز است تا در سایه پرورش اسلامی فرزندان بتوان به تحقق آرمان اصیل انقلاب اسلامی نایل شد. از آنجا که اولین نهاد در جامعه، خانواده است و تربیت نسل در درون خانواده شکل می گیرد، مهمترین نقش در تربیت فرزندان با مادر است. مادران با تربیت صحیح می توانند در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی ÷یش قدم باشند. روش های تربیت، دستورالعمل هایی جزئی برای تربیت و مظهر بارز کار تربیت هستند. در این مسیر روش های مختلفی وجود دارد که با اجرای صحیح آنها مادر را در تربیت صحیح فرزند یاری می نماثیند که ضروری است نهادهای تربیتی و پرورشی، این روش ها و همچنین شیوه اجرای مناسب آنها را به مادران آموزش دهند. در این پژوهش گردآوری داده ها به صورت اسنادی کتابخانه ای است که با روش تحقق توصیفی تحلیلی سامان یافته است. نتایج تحقیق نشان می دهد که در نظام تربیتی اسلامی، مبانی، اهداف، اصول، روش های تربیت تبیین شده است و تربیت نسل تمدن ساز با اجرای راکارها و روش های تربیت دینی امکان پذیر است. در این نوشتار روش ها تریت دینی در چار حیطه شاختی، عاطفی، رفتاری و دینی برای تربیت اسلامی فرزندان انقلابی و تمدن ساز ارائه شده است.
عظیم زاده اردبیلی, فائزه, & نجفی منش, زهرا. (1401). روش های تربیت اسلامی نسل تمدن ساز در گفتمان انقلاب اسلامی. دو فصلنامه مطالعات تربیتی و اجتماعی قرآن وعترت, 5(9), 61-91.
MLA
فائزه عظیم زاده اردبیلی; زهرا نجفی منش. "روش های تربیت اسلامی نسل تمدن ساز در گفتمان انقلاب اسلامی", دو فصلنامه مطالعات تربیتی و اجتماعی قرآن وعترت, 5, 9, 1401, 61-91.
HARVARD
عظیم زاده اردبیلی, فائزه, نجفی منش, زهرا. (1401). 'روش های تربیت اسلامی نسل تمدن ساز در گفتمان انقلاب اسلامی', دو فصلنامه مطالعات تربیتی و اجتماعی قرآن وعترت, 5(9), pp. 61-91.
VANCOUVER
عظیم زاده اردبیلی, فائزه, نجفی منش, زهرا. روش های تربیت اسلامی نسل تمدن ساز در گفتمان انقلاب اسلامی. دو فصلنامه مطالعات تربیتی و اجتماعی قرآن وعترت, 1401; 5(9): 61-91.